A A A K K K
для людей із порушенням зору
Красноїльська громада
Чернівецька область, Чернівецький район

ПРОГРАМА СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ ГРОМАДИ на 2017 рік

ЗАТВЕРДЖЕНО

рішенням ІІІ сесії VІІ скликання  Красноїльської селищної ради                     №-03/17 від 09.02.2017 року

               

 

 

 

 

 

 

 

 

 

П Р О Г Р А М А

 

соціально-економічного розвитку

Красноїльської селищної ради

Сторожинецького району Чернівецької області

на 2017 рік

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І. Вступ.

1.1 Пріоритетні цілі та завдання діяльності Красноїльської селищної ради  на 2017 рік

         Програма соціально-економічного розвитку Красноїльської селищної ради на 2017 рік, (ділі – Програма) розроблена відповідно до вимог законів України  «Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України», «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про добровільне об’єднання територіальних громад», Державної стратегії регіонального розвитку на період 2020 року, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України 3385 від 06.08.2014 року, постанови Кабінету Міністрів України від 26.04.2003 року №621 із змінами та доповненнями «Про розроблення прогнозних і програмних документів економічного і соціального розвитку та складання проекту державного бюджету».

         Фінансування заходів Програми у 2017 році здійснюватиметься за рахунок різних джерел фінансування: власних надходжень до місцевого бюджету, субвенцій та дотацій з державного та обласного бюджету, кредитних ресурсів, власних коштів господарюючих суб’єктів, грантів, міжнародної технічної допомоги, доходів від надання платних послуг бюджетними установами, благодійної, гуманітарної, спонсорської допомоги та інших джерел не заборонених чинним законодавством.

         У процесі виконання Програма може уточнюватися. Зміни та доповнення будуть затверджуватися сесією селищної ради  за поданням голови або відповідних постійних депутатських комісій. Заходи, що включені в Програму можуть бути реалізовані за умови наявності коштів.

Завдання:

         Звітування про виконання Програми здійснюється за підсумками року.

         Станом на 01 січня 2017 року площа об’єднаної громади становить 19097,4 га, протяжність комунальних доріг – 75 км., з них заасфальтованих – 8 км. У нічний час освітлюється 7 км доріг. Транспортна мережа загального призначення: транспортні засоби, маршрути яких проходять через територію селищної ради.

                  На території селищної ради функціонують два відділення ЧД УДППЗ «Укрпошта», філія «Ощадбанку», філія «Приватбанку», 42 торгівельних закладів, 5 закладів громадського харчування,  дві перукарні, дві аптеки, одна АЗС.

         Найголовнішим соціальним недоліком селищної ради є відсутність типового дошкільного навчального закладу, так-як в селищі проживають понад 950 дітей дошкільного віку, відсутність типових приміщень у ЗОШ І-ІІІ ступенів №3 де навчається  389 учнів.

         Метою селищної ради на 2017 рік є виконання наступних заходів:

  • створення потужного виконавчого апарату, відділів та секторів, які забезпечуватимуть якісне виконання власних та делегованих повноважень;
  • комп’ютеризація та програмне забезпечення управлінської, фінансової та бухгалтерської діяльності;
  •  поступове асфальтування доріг;
  • продовження робіт з освітлення вулиць;
  • ремонт будівлі комунальної власності для функціонування Красноїльської школи мистецтв та бібліотеки;
  • благоустрій площі біля селищної ради та прилеглої території;
  • налагодження роботи комунального підприємства щодо централізованого вивозу сміття, благоустрою, тощо;

 

         Загальний очікуваний ефект від реалізації програмних цілей – підвищення рівня благоустрою смт. Красноїльськ та села Стара Красношора, розвиток освітніх, культурних та спортивних закладів, підвищення рівня надання послуг населенню, створення нових робочих місць, підвищення рівня життя населення, виконання будівельних та ремонтних робіт на об’єктах комунальної власності, збільшення надходжень до дохідної частини бюджету, формування якісного та безпечного середовища життєдіяльності населення громади.

 

ІІ. Соціальна сфера.

 

2.1. Демографічна ситуація.

         Демографічна ситуація, що склалась в смт. Красноїльськ та с. Стара Красношора характеризується сталою кількістю населення впродовж останніх 5 – ти років. На фоні загальнодержавного зменшення кількості жителів, в об’єднаній громаді спостерігається щорічний приріст. Так, у 2016 році народилося  177 дітей, померло – 84 особи.

         На території селищної ради зареєстровано приблизно 11 175 осіб.

         Більшість факторів, які впливають на демографічну ситуацію в громаді, формуються на загальнодержавному рівні і залежать від фінансово-економічного стану та добробуту населення. Подолання фінансової кризи та поліпшення економічного стану населення, що в свою чергу призведе до досягнення сталого демографічного розвитку, нормалізації і відтворення населення, є тривали і складним процесом.

 

2.2 Завдання селищної ради та спеціалістів соціальних служб (соціальних працівників) спільно з районною службою у справах дітей:

- всебічне зміцнення правових, моральних та матеріальних засад сімейного життя;

- запровадження правової, психолого-педагогічної та організаційно-методичної системи з метою створення оптимальних соціально-економічних умов для повноцінного виховання дітей у сім’ї;

- створення системи цілеспрямованої підготовки майбутніх батьків до подружнього життя, підвищення рівня психолого-педагогічної культури громадян;

- забезпечення соціальних заходів, спрямованих на вихід сімей із складних життєвих обставин;

- поширення соціальної реклами щодо пропаганди позитивного іміджу сім’ї та її соціальної підтримки, популяризації сімейного життя, формування національних, сімейних цінностей з питань здорового способу життя та збереження репродуктивного здоров’я;

- проведення інформаційних компаній, спрямованих на пропаганду усиновлення, пошук та виявлення потенційних прийомних батьків та батьків – вихователів та мотивацію їх до створення прийомних сімей та дитячих будинків сімейного типу;

- забезпечення соціального супроводу різних категорій сімей, прийомних сімей;

- сприяння дотримання державних гарантій щодо дітей, які влаштовані у прийомні сім’ї та під опіку чи піклування громадян;

- попередження соціального сирітства;

         Реінтеграція новонароджених дітей, від яких відмовилися батьки, та дітей до 3 років з будинків дитини у сімейне оточення (батькам, прийомні сім’ї, дитячі будинки сімейного типу, встановлення опіки, усиновлення).

 

2.3 Підтримка сім’ї, дітей та молоді.

      У ході економічного та соціального реформування з’явиться ряд несприятливих факторі, які негативно впливають на стан сімей. Передусім це стосується демографічної ситуації, репродуктивного здоров’я економічного стану сімей та їх навчання. Потребують розв’язання проблеми професійної підготовки, продуктивної зайнятості, охорони здоров’я, соціального забезпечення.

       Потрібно відмітити статистику по громаді:

  • багатодітні сім’ї – 368;
  • діти інваліди – 48;
  • діти, позбавлені батьківського піклування – 12;
  • неблагополучні сім’ї, що знаходяться на обліку – 2;
  • діти, що перебувають на обліку в службі у справах неповнолітніх – 4;

         В 2017 році з метою підтримки та супроводження даної категорії сімей і дітей потрібно розглядати створення центру з надання соціальних послуг для дітей, сім’ї та молоді, для надання безкоштовних соціальних послуг в громаді, в першу чергу, категоріям дітей, молоді, сімей які опинилися в складних, проблемних або кризових ситуаціях.

 

2.4. Соціальний захист населення, підтримка людей похилого віку.

        Діяльність органів місцевого самоврядування у сфері соціального захисту та соціального обслуговування населення спрямовуватиметься на виконання пріоритетних завдань, визначених державною соціальною політикою.

        Враховуючи створення об’єднаної громади з 2017 року їй будуть делеговані повноваження з підготовки документів для отримання жителями громади державних соціальних допомог, допомог сім’ям з дітьми, малозабезпеченим сім’ям, допомог інвалідам з дитинства і інвалідам, тимчасової допомоги з виплати на дітей, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, пільг за соціальною ознакою субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, витрат на придбання скрапленого газу та твердого палива.

         На обслуговуванні в районному територіальному центрі одиноких престарілих громадян знаходяться 19 жителів громади, яких обслуговує              2 соціальних працівників.

        Основні завдання та заходи на 2017 рік:

  • створення відділу соціального захисту населення;
  • забезпечення оформлення документів на отримання соціальних допомог та субсидій жителями громади;
  • надання матеріальної допомоги найбільш вразливим верствам населення;
  • охоплення соціальним обслуговуванням одиноких людей похилого віку, самотніх осіб або осіб, які проживають у складних життєвих умовах на території громади одні, які потребують піклування, догляду та опіки, особливо у осіньо-зимовий період;

 

2.5 Зайнятість населення та ринок праці.

        На території селищної ради розташовано  22 підприємств, установ та організацій, в яких працює приблизно 485 чоловік.

       Всього на території громади зареєстровано близько 5 тисяч працездатного населення, таким чином, на території громади працює кожен 10 працездатний мешканець.

       Станом на 01.01.2017 року у Сторожинецькому районному центрі зайнятості на обліку перебувало 60 безробітних осіб.

       На території смт. Красноїльськ працюють підрозділи ДП «Сторожинецький лісгоп», ТОВ «БКМ ВУД», тощо. Загалом на території громади зареєстровано 244 підприємців.

        Основні завдання та заходи на 2017 рік:

  • сприяння зайнятості населення, зниження рівня безробіття;
  • сприяння розвитку підприємництва;
  • перереєстрацію суб’єктів підприємницької діяльності які працюють в селищі в смт. Красноїльськ.

 

ІІІ. Гуманітарна сфера.

3.1 Сфера охорони здоровя

В селищі функціонують три медичні установи:

  1. Красноїльська амбулаторія загальної практики-сімейної медицини з пунктом швидкої допомоги;
  2. ФАП х. Тражани;
  3. ФАП с. Стара Красношора;

Дані заклади утримуються за рахунок коштів медичної субвенції.

        Загальна кількість ліжок денного стаціонару 14, штатна чисельність – 42,75 посад, в тому числі 4,75 лікарів, кількість відвідувань спеціалістів медичних закладів за 2016 рік становила 687 чоловік.

        Найбільшими проблемами медичних закладів селища є відсутність сучасного медичного обладнання та спеціалістів. Крім того, діючи медичні заклади на території громади надають лише первинний рівень допомоги, отримання другого рівня в даний час здійснюється Сторожинецькою ЦРЛ.

    

          Основні завдання на 2017 рік:

  • відновити роботу медичної установи з стаціонарними ліжками цілодобового перебування з метою надання кваліфікованої медичної допомоги терапевтичного профілю жителям громади;
  • клопотати про виділення цільових коштів з державного фонду регіонального розвитку на придбання сучасного медичного обладнання, проведення ремонтних робіт в медичних закладах;
  • клопотати перед КМУ про виділення цільових коштів державного фонду регіонального розвитку на придбання машини швидкої медичної допомоги.

 

3.2 Освіта.

       На території об’єднаної громади налічуються:  Красноїльська гімназія, дві загальноосвітні школи І-ІІІ ступенів, одна загальноосвітня школа І-ІІ ступенів, один НВК І-ІІ ступенів, у яких станом на 01.01.2017 року навчається 1574 учнів та 40 дошкільного віку.

      Також функціонують на території ради три дошкільні навчальні заклади , де виховуються 209 дітей, в тому числі два в смт.Красноїльськ та один в

 с. Стара Красношора.

      Однією з найголовніших проблем громади є відсутність типових дошкільних навчальних закладів. На території ради проживають приблизно 950 дітей дошкільного віку, з яких відвідують ДНЗ всього 209.

      Також відсутні належні умови для навчання у ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 та №3 де навчання проводитися у дві зміни, (у другу зміну навчаються 227 учнів), відсутні спортивні та актові зали.

      Згідно державної програми соціально-екномічного розвитку продовжується будівництво спортивного залу та навчального корпусу Красноїльської ЗОШ І-ІІІ ступенів №3, що дасть можливість перевести учнів на навчання у першу зміну.

 

        Основні завдання та заходи на 2017 рік:

  • розпочати утримання з коштів освітньої субвенції, утримання закладів освіти;
  • продовжити  роботи з будівництва спортивного комплексу та будівництво (добудову) навчальних корпусів для ЗОШ І-ІІІ ступенів №3;
  • клопотати перед КМУ про виділення цільових коштів з державного фонду регіонального розвитку на реконструкцію ДНЗ №2 в смт. Красноїльськ;
  • розпочати капітальний ремонт котельні Красноїльської гімназії та капітальний ремонт приміщень ДНЗ»Ромашка» с. Стара Красношора.

 

3.3. Культура і духовність.

 

На території селищної ради розташовані наступні заклади культури і духовності:

  1. Будинок культури смт. Красноїольськ;
  2. Клуб села Стара Красношора;
  3. Красноїльська філія Чудейської музичної школи;
  4. Бібліотека №1 в смт. Красноїльськ;
  5. Бібліотека №2 смт. Красноїльськ;
  6. Бібліотека №3 с. Стара Красношора;
  7. Свято-Покровська церква УПЦ;
  8. Свято-Троїцька церква УПЦ;
  9. Жіночий монастир св.вм. Іоанна Сучавського;

         В культурних закладах працюють гуртки художньої самодіяльності, проводяться святкові заходи, концерти, збори. До бібліотеки №1 підключено інтернет. При закладах культури працюють 12 гуртків.

         Разом з тим приміщення потребують капітального та поточного ремонтів. В приміщенні будинку культури смт. Красноїльськ буде проведено ремонт, після якого планується ромістити служби територіальних органів виконавчої влади, які будуть надавати послуги жителям громади.

         В смт. Красноїльськ діяла філія Чудейської музичної школи, де навчалися діти з селища та села Стара Красношора. Сесія селищної ради від 10.01.2017 року прийняло рішення про утворення в громаді комунального закладу «Красноїльська школа мистецтв» та затверджено її статут.

        Основні завдання та заходи на 2017 рік:

  • створити Красноїльську школу мистецтв, у якій навчатимуться 70 дітей. Для цього провести капітальний ремонт будівлі комунальної власності за власні кошти громади та клопотати перед КМУ про виділення цільових коштів державного фонду регіонального розвитку для завершення капітального ремонту;
  • запровадити нові методи обслуговування населення бібліотечними послугами, шляхом замовлення нової літератури;
  • проводити роботу щодо забезпечення закладів культури необхідними матеріально-технічними засобами за рахунок коштів з бюджету та з залученням спонсорської допомоги;
  • провести  капітальні та поточні ремонти  закладів культури;

 

3.4. Фізична культура та спорт.

 

           Фізична культура та спорт в громаді розвивається в основному на рівні навчальних закладів.  При них працюють секції та гуртки з різних видів спорту. На громадських засадах діють футбольний клуб «Красна», волейбольна команда, які є постійним учасниками чемпіонату району та області,  де посідали призові місця.

          В селищі знаходитися спортивний комплекс з стадіоном та спортивними майданчиками якій перебуває на балансі освіти. Наразі тривають ремонтні роботи спортивного комплексу.

         Основні завдання та заходи на 2017 рік:

  • завершення  ремонту спортивного залу, проведення реконструкції стадіону, трибун, спортивних майданчиків;
  • фінансова підтримка з селищного бюджету та з залученням спонсорської допомоги  ФК «Красна», волейбольної команди, інших спортивних організацій, для проведення змагань;
  • придбання спортивної форми та спортивного інвентарю; 

 

IV.Основні напрями соціально-економічного розвитку

Красноїльської об’єднаної громади.

4.1.Ресурсне забезпечення розвитку громади.

         Цілями діяльності об’єднаної громадиє підвищення ефективності фінансово - бюджетної дисципліни, забезпечення стабільного функціонування бюджетної сфери в умовах фінансово-економічної кризи шляхом зміцнення та збільшення дохідної частини бюджету, підвищення ефективності, оптимізації та раціонального використання бюджетних коштів.

         Фінансово-бюджетна діяльність –це основний інструмент регулювання та стимулювання економічних та соціальних процесів у громаді, що реалізується за рахунок бюджетних ресурсів, власних коштів підприємств, установ та організацій, коштів позабюджетних фондів та коштів інвесторів.

         В останній рік бюджети смт.Красноїльськ та с.Ст.Красношора стабільні, що дозволяє виконувати, як дохідну, так і видаткову частину.

         Із зміною бюджетного та податкового законодавства з 2015 року змінились джерела наповнення місцевих бюджетів, які формуються відповідно до ст.69 Бюджетного кодексу України. Основними доходами по наповненню місцевих бюджетів у 2016 році були доходи від місцевих податків і зборів (акцизний податок, податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, земельний податок та орендна плата за землю, єдиний податок з фізичних та юридичних осіб).

         Виконання загального фонду доходної частини за 2016 рік становить по селищній раді та сільській раді, яка увійшла до складу об’єднаної громади:

( тис.грн.)

Назва бюджету

Виконано за 2016 рік

Прогноз на 2017 рік

Відхилення 2017 до 2016 року

Красноїльський

2032,2

5217,0

 

Старокрасношорський

95,1

 

 

Всього

2127,3

5217,0

+3089,7

 

         До спеціального фонду  надійшло 798,1 тис.грн., залишок коштів спеціального фонду станом на 01.01.2017 року становить 590,7 тис.грн.

Станом на 01.01.2017 року на рахунках об’єднаної громади знаходяться  кошти в сумі 1082,0 тис.грн.

         У зв’язку із створенням Красноїльської об’єднаної громади з 2017 року буде здійснено перерозподіл податків, які зараховуватимуться до доходної частини об’єднаної громади. Крім податків і зборів, які отримували селище та село до об’єдання, надходитимуть 60 відсотків податку на доходи фізичних осіб, 50 відсотків від рентної плати за використння природних ресурсів, 25 відсотків екологічного податку, орендна плата за водні об’єкти, державне мито та базова дотація з державного бюджету України. Крім того громада отримає освітню, медичну субвенції, додаткову дотацію на утримання загальноосвітніх шкіл та оплату енергоносіїв медичних закладів і претендуватиме на отримання субвенції на розвиток інфраструктури.

         За розрахунками обсяг власних доходів об’єднаної громади, сформований відповідно до ст.64 Бюджетного кодексу України становитиме 4857,0 тис.грн., обсяг базової дотації –6646,4 тис.грн., додаткової дотації –5852,1 тис.грн., освітньої субвенції –15126,6 тис.грн., медичної субвенції –8018,8 тис.грн.

         Громада має резерви по збільшенню власних надходжень, а саме по платі за землю.

                  Введення в експлуатацію новобудов у смт.Красноїльськ та с.Ст.Красношора також є джерелом надходжень до бюджету об’єднаної громади (податок на майно.

         Звичайно зазнала змін і видаткова частина. З бюджету об’єднаної громади утримуватимуться апарат та структурні підрозділи громади, будинок культури, клуб, бібліотека, пожежна команда, школа естетичного виховання, загальноосвітні школи та НВК, дошкільні заклади, амбулаторія загальної практики сімейної медицини, фельдшерсько-акушерські пункти, здійснюватимуть заходи із соціального захисту населення, благоустрою, тощо.

         Орієнтовно видатки на утримання установ бюджетної сфери об’єднаної громади становитимуть 40500,9 тис.грн.

 

Основні заходи та завдання на 2017 рік:

- Забезпечити виконання дохідної частини бюджету;

- Забезпечити своєчасну та в належних розмірах сплату фізичними та юридичними особами податків, зборів та обов’язкових платежів до селищного бюджету;

- Переглянути розміри орендної плати в залежності від місць розташування земельної ділянки, її призначення, тощо;

- Розміщувати тимчасово вільні кошти бюджету об’єднаної громади на депозитних вкладах.

Очікувані результати:

- Стабільне функціонування бюджетної системи;

- Збільшення дохідної частини бюджету об’єднаної громади;

- Підвищення ефективності використання бюджетних коштів, що дозволить ефективно їх залучати на вирішення першочергових заходів у житлово-комунальній та соціальній сферах;

-  Покращення матеріально-технічної бази бюджетних установ;

- Спрямування коштів на ремонт доріг, освітлення вулиць, благоустрій сіл.

4.2.Розробка та виготовлення схем і проектів.

         На сьогодні Красноїльською селищною радою та Старокрасношорською сільською радою, виготовлені державні акти на право постійного користування земельними ділянками, на яких знаходяться об’єкти нерухомості комунальної власності та ділянки під перспективне будівництво на них об’єктів соціального та культурного призначення.

         У 2017 році необхідно продовжувати роботи із виготовлення проектів капітального ремонту доріг, капітального ремонту та реконструкції закладів бюджетної сфери, провести інвентаризацію земель, що увійшли в межі громади, розробити Генеральний план Красноїльської об’єднаної громади.

 

Основні заходи та завдання на 2017 рік:

 

- Розроблення проектно-кошторисної документації на капітальний ремонт дороги Красноїльськ-Ст.Красношора;

- Розроблення проектно-кошторисної документації на капітальний ремонт будівлі комунальної власності для функціонування Красноїльської школи мистецтв;

- Розроблення проектно-кошторисної документації на капітальний ремонт котельні Красноїльської гімназії;

- Розроблення проектно-кошторисної документації на капітальний ремонт приміщень ДНЗ «Ромашка» с.Ст.Красношора.

 

 

Назва об’єкту

Орієнтовна сума фінансування фондом та за рахунок субвенцій, тис. грн.

Орієнтовна сума фінансування з власних коштів, тис. грн.

Капітальний ремонт будівлі комунальної власності для відкриття школи мистецтв

983,87

515,0

Капітальний ремонт котельні Красноїльської гімназії

 

681,454

Капітальний ремонт приміщень ДНЗ «Ромашка»

 

200,0

Капітальний ремонт дороги по вул. Карпатська в с. Ст. Красношора

172,957

 

Капітальний ремонт вікон та вхідних дверей Красноїльській НВК

50

 

Капітальний ремонт вікон Красноїльської ЗОШ І-ІІІ ст. №3

35,4

 

Капітальний ремонт вікон Красноїльської ЗОШ І-ІІІ ст. №1

105,9

 

Капітальний ремонт спортзалу Красноїльської ЗОШ І-ІІІ ст. №3

 

689

Капітальний ремонт приміщень спортзалу та котельні Красноїльської ЗОШ І-ІІІ ст. №3

786,756

 

Виготовлення ПКД на реконструкцію ДНЗ №2 смт.Красноїльськ

 

110

Капітальний ремонт приміщень амбулаторії смт.Красноїльськ

378,245

 

Капітальний ремонт покрівлі музею

 

197,154

Капітальний ремонт асфальтного покриття площі

 

700,846

Реконструкція вуличного освітлення

 

100

ПКД на будівництво спортивного майданчика з штучним покриттям

 

35

Всього:

2513,128

3228,454

 

         Красноїльська об’єднана громадабратиме участь у конкурсах міжнародних проектів у сфері енергоефективності, покращенні транспортної інфраструктури, тощо.

         В галузі запобігання пожеж і надзвичайних ситуацій головним завданням громади є збереження та укріплення матеріально - технічної бази пожежно-рятувального поста.

 

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь